1. Informacje ogólne - "III Międzyuczelniane Mistrzostwa Polski w Paralotniarstwie" to zawody paralotniowe, w których udział biorą studenci, doktoranci, pracownicy uczelni wyższych będący członkami AZS, zainteresowani współzawodnictwem i podnoszeniem swoich umiejętności w zakresie uprawiania paralotniarstwa.
- Miejsce rozgrywania zawodów: lotnisko Mirosławice koło Wrocławia.
- Organizator zawodów: KS AZS Politechnika Wrocławska, Paralotnie - Szkoła Latania Kamila Antkowiaka, Szkoła Latania Arkadiusza Pomarańskiego.
- Kierownicy zawodów Tomasz Kamela (tkamela(małpa)gmail.com, tel: +48 601 257 947), Małgorzata Sulkowska (behemociak(małpa)poczta.fm, tel: +48 667 872 869).
- Sędzia główny: Arek Pomarański.
- Zawody rozgrywane będą w terminie 3-5.10.2008.
- Wstęp na lotnisko w Mirosławicach tylko za zgodą organizatora.
2. Warunki uczestnictwa - Posiadanie legitymacji członkowskiej AZS.
- Posiadanie dokumentu świadczącego o ukończeniu minimum I etapu.
- Posiadanie uprawnień do lotów z wykorzystaniem wyciągarki.
- Posiadanie sprawnego sprzętu, tj. paralotni, uprzęży, kasku, spadochronu ratunkowego, sprawnego wyczepu holowniczego. Dla osób nie posiadających sprzętu do dyspozycji pozostaje sprzęt organizatorów.
- Posiadanie zaświadczenia o dopuszczeniu paralotni do eksploatacji w przypadku osób nie posiadających Świadectwa Kwalifikacji.
- Wpłacenie wpisowego w wys. 50 zł.
- Liczba osób startujących w zawodach jest ograniczona. Organizator przyjmie maksymalnie 30 zawodników. O zakwalifikowaniu się na listę startujących zawodników decyduje kolejność zgłoszeń.
3. Odprawy - Wszystkie informacje dotyczące zawodów i rozgrywanych konkurencji będą podawane na odprawach i (lub) wywieszane w miejscu wskazanym przez organizatora.
- O ile nie zostanie ustalone inaczej, odprawy odbywają się każdego dnia o godzinie 11.00 na Lotnisku. Organizator ustala miejsca i terminy kolejnych odpraw.
- Pilot ma obowiązek zaznajomienia się z informacjami podanymi na odprawach i tablicy ogłoszeń.
- Odprawa do konkurencji odbywa się w miejscu startu. Dane dotyczące rozgrywanej konkurencji podawane są na tablicy informacyjnej. Okno startowe może zostać otwarte nie wcześniej niż po 15 minutach od zakończenia odprawy.
4. Odpowiedzialność - Uczestnicy biorący udział w zawodach ponoszą całkowitą i wyłączną odpowiedzialność za swoje loty podczas zawodów i treningu oraz za sytuacje, które mogą wyniknąć z ich powodu. Przyjmuje się za fakt, że uczestnicy biorący udział w zawodach znają postanowienia niniejszego regulaminu i zobowiązują się do jego przestrzegania.
5. Przepisy dotyczące bezpieczeństwa - Każdy zawodnik musi przestrzegać przepisów dotyczących ruchu lotniczego.
- Skrzydła mogą być użytkowane jedynie w zakresie podanym przez producenta.
- Zawodnicy mają obowiązek informowania organizatora i innych pilotów o sytuacjach i zdarzeniach mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo rozgrywania zawodów.
- Zabronione są manewry niebezpieczne, mogące zagrażać innym uczestnikom lub publiczności. Akrobacja, latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie przepisów i niesportowe zachowanie są zabronione i mogą spowodować dyskwalifikację zawodnika.
- Latanie w chmurach jest zabronione.
- Każdy zawodnik musi używać kasku ochronnego i spadochronu zapasowego.
- Każdy zawodnik zobowiązany jest zgłaszać organizatorowi ewentualne obrażenia, a także używanie leków mogących mieć wpływ na zachowanie zawodnika w czasie lotów.
- Zakazane jest wykonywanie lotów po spożyciu alkoholu lub innych środków odurzających.
- Sędzia główny może przerwać konkurencję w każdej chwili ze względów bezpieczeństwa.
- W razie konieczności przerwania konkurencji, znakiem informującym o tym i nakazującym lądowanie będzie krzyż równoramienny utworzony z dwóch pasów materiału o długości co najmniej 4 m lub z dwóch skrzyżowanych paralotni.
6. Sprzęt - Paralotnie i inny sprzęt niezbędny do udziału w zawodach zawodnicy zapewniają sobie we własnym zakresie lub korzystają ze sprzętu organizatora.
- Sprzęt musi odpowiadać odpowiednim przepisom i normom dotyczącym bezpieczeństwa.
- Wszystkie paralotnie muszą być dostępne do wglądu organizatora zarówno podczas rejestracji, jak i również w czasie trwania zawodów.
- Paralotnia powinna składać się z tych samych części składowych przez całe zawody. Niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany konstrukcyjne.
- Zmiana paralotni podczas trwania imprezy bez uzgodnienia z sędzią głównym, będzie karana dyskwalifikacją.
- Każde uszkodzenie skrzydła musi być bezzwłocznie zgłoszone do organizatora, po czym skrzydło może być naprawione i dopuszczone do eksploatacji. Wszystkie części zamienione muszą dokładnie odpowiadać oryginalnym specyfikacjom.
- Organizator ma prawo kontroli paralotni w całym okresie trwania zawodów.
- Paralotnia może mieć balast zrzucany tylko w formie wody. Zawodnik musi unikać takiego wypuszczania balastu, które może przeszkadzać innym pilotom. Balast całkowity łącznie z wyposażeniem dodatkowym i paralotni nie może przekraczać 30 kg. Ciężar pilota oznacza wagę ciała w spodniach i koszulce (bielizna).
7. Stosowanie środków łączności - Zaleca się, aby w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszyscy zawodnicy posiadali radia UKF 2 m. (Organizator jest w stanie zapewnić je uczestnikom.)
- Zalecane są także wszelkie inne urządzenia łącznościowe, mogące mieć wpływ na bezpieczeństwo pilotów.
- Organizator wyznaczy częstotliwość podstawową do celów łączności z zawodnikami i obsługi.
- Zawodnicy mają obowiązek przekazywania za pośrednictwem posiadanych środków łączności wszelkich informacji dotyczących bezpieczeństwa, w tym także informacji o miejscu i skutkach lądowania w terenie innych pilotów.
8. Numery startowe - Zawodnicy otrzymują od organizatora numery startowe. Za zgodą organizatora zawodnik może zachować numer wcześniej umieszczony na skrzydle.
9. Urządzenia nawigacyjne - Dozwolone jest używanie wszelkich urządzeń ułatwiających nawigację i określających pozycję (GPS itp.).
10. Start - Pilot przed startem musi uzyskać pozwolenie od kierownika startów. Pozwolenie na start udzielane jest wyłącznie zawodnikom którzy są przygotowani do startu (kompletne ubranie i wyposażenie, zapięta uprząż, skrzydło sprawdzone i wpięte w uprząż).
- Wejść na teren startu mogą tylko piloci, którzy otrzymali zezwolenie od kierownika startów.
- Po otrzymaniu zezwolenia pilot powinien w ciągu 2 minut, jeżeli są inni oczekujący na pozwolenie, zdecydować się na start. Jeżeli zawodnik nie zdecydował się w tym czasie na start, musi ustąpić miejsca następnemu w kolejce zawodnikowi, a sam przejść na koniec grupy oczekujących pilotów. Kolejność startu jest zgodna z wcześniejszym losowaniem.
- Kierownik startów może zamknąć start w warunkach niebezpiecznych.
- Zawodnik sam jest odpowiedzialny za podjęcie decyzji o starcie.
11. Dokumentacja konkurencji - Sposób dokumentowania konkurencji podawany jest każdorazowo na odprawie startowej.
- Czas w konkurencjach naziemnych odmierzany jest przez sędziego.
- Czas w konkurencjach powietrznych dokumentowany jest za pomocą GPS. Organizator zapewnia kabel do GPS Garmin serii 7. Zawodnikom nie posiadającym GPS, organizator go zapewni.
12. Pomoc z zewnątrz - Konkurencje powinny być rozgrywane między indywidualnymi pilotami bez pomocy i kontroli z zewnątrz.
- Prowadzenie lub pomoc w wyszukiwaniu noszeń przez osoby i paralotnie nie biorące udziału w zawodach lub inne aparaty latające jest zabronione.
13. Pomoc pilotom w niebezpieczeństwie - Organizatorzy rozpoczną akcję ratunkową jeżeli zawodnicy nie zgłoszą lądowania w określonym przedziale czasu po zakończeniu konkurencji.
- W przypadku bezmyślnego i nieuzasadnionego niepowiadomienia organizatorów o bezpiecznie zakończonym locie przez zawodnika, wszelkie koszty organizacji i przeprowadzenia akcji ratunkowej pokrywa zawodnik.
- Wszyscy zawodnicy muszą spakować bezzwłocznie paralotnie po lądowaniu. Niezłożona paralotnia leżąca na ziemi oznacza "potrzebuję pomocy".
- Każdy zawodnik, który zobaczy wypadek lub sygnał wezwania pomocy, musi jak najszybciej poinformować o tym organizatora lub inne osoby, podając miejsce wypadku, ewentualnie krótki opis zdarzenia i numer lub kolory paralotni biorącej w nim udział.
- Podczas prowadzenia akcji ratunkowej uprasza się zawodników o prowadzenie tylko koniecznej korespondencji przez radio.
- Zawodnik, który wylądował, aby udzielić pomocy rannemu pilotowi, nie powinien być poszkodowany w punktacji. Decyzję w tej sprawie pozostawia się komisji sędziowskiej.
- Koszty akcji ratunkowej i koszty medyczne, które ewentualnie wynikną ponosi zawodnik.
14. Skargi i protesty - Skargi i protesty z powołaniem się na punkt regulaminu zawodów zgłaszane podczas zawodów, muszą być złożone na piśmie i doręczone do biura zawodów. W przypadku nie powołania się na konkretny punkt regulaminu, skarga lub protest nie będą rozpatrywane.
- Skargi powinny być zgłaszane nie później niż w ciągu 1 godziny po wywieszeniu nieoficjalnych wyników.
- Protesty muszą być złożone nie później niż w ciągu 1 godziny po decyzji w sprawie zgłoszonej wcześniej skargi.
- Opłata za protest wynosi 200 zł i nie podlega zwrotowi w razie oddalenia protestu.
- Skargi rozpatruje 3-osobowa komisja powoływana przez sędziego głównego, w skład której musi wejść przynajmniej jeden przedstawiciel zawodników nie związany z rozpatrywanym protestem.
15. Kary - Latanie w chmurach - 0 punktów za konkurencję.
- Latanie niebezpieczne, nieprzestrzeganie zasad zawartych w regulaminie lub zasad fair play - punkty karne lub dyskwalifikacja.
- Spowodowanie kolizji w powietrzu - punkty karne lub dyskwalifikacja.
16. Konkurencje Konkurencje powietrzne: Długotrwałość lotu. 1. Zawodnik zostaje wyholowany na wysokość H. Czas jego lotu liczony jest od momentu wypięcia się z holu do osiągnięcia wysokości (H-100)m. 2. Zawodnik, który utrzyma się najdłużej, otrzymuje 200 punktów. 3. Zawodnik, który utrzyma się najkrócej, otrzymuje 0 punktów. 4. Pozostałym zawodnikom punkty przyznawane są proporcjonalnie do czasu, przez który udało im się utrzymać w powietrzu. 5. W przypadku warunków atermicznych zawodnik, który utrzymał się najdłużej, otrzymuje 200 punktów, zaś każdy kolejny zawodnik otrzymuje 1 punkt mniej w stosunku do poprzednika. 6. Pomiar czasu ze śladu GPS za pomocą programu SeeYou. 7. Lądowanie poza wyznaczonym terenem – 0 punktów. 8. Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów. 9. Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach. Celność lądowania. - Za lądowanie w celu z zachowaniem wymaganego sposobu podejścia uczestnik uzyskuje 200 punktów.
- Za każdy metr odległości od celu odejmowanych jest 8 punktów.
- Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów.
- Za lądowanie z zakładaniem uszu zawodnik otrzymuje 0 punktów.
- Za lądowanie z upadkiem lub przewrócenie się zawodnik otrzymuje 0 punktów.
- Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach.
Rzut woreczkami z piaskiem do celu - Zawodnik otrzymuje 3 woreczki z piaskiem.
- Zawodnik, przelatując na bezpiecznej wysokości nad celem, rzuca do niego woreczkiem.
- Za trafienie do okręgu o średnicy 4m zawodnik otrzymuje 50 punktów.
- Za każdy 1m odległości woreczka od granicy okręgu odejmowany jest 1 punkt.
- Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany punktami karnymi lub dyskwalifikacją w zawodach.
Konkurencje naziemne : (alternatywnie ze względu na warunki pogodowe) Bieg z paralotnią między tyczkami - Slalom: 50m, liczba tyczek: 10.
- Zawodnik, który pokona slalom w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 2 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
- Zawodnik, który nie ukończył biegu, otrzymuje 2 punkty za każdą poprawnie ominiętą tyczkę.
- Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.
Wyścig z paralotnią na dystansie 70m - Długość trasy: 70m, szerokość trasy: 25m.
- W wyścigu biorą jednorazowo udział dwaj zawodnicy, startujący jednocześnie na sygnał dany przez sędziego.
- Zawodnik, który prawidłowo pokona całą trasę w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzedniego.
- Zawodnik, który wybiegł poza trasę, otrzymuje 0 punktów za konkurencję.
- Dopuszcza się wielokrotną liczbę startów w czasie biegu.
Zmagania wiedzy teoretycznej 1. Sędzia dysponuje pulą pytań testowych jednokrotnego wyboru. 2. Prosi do siebie na forum kolejno zawodników z poszczególnych drużyn. 3. Każdy z zawodników losuje jedno pytanie, które zostaje odczytane na głos. 4. Zawodnik może odpowiedzieć samodzielnie (20 sekund, 6 punktów), skonsultować się z własną drużyną (20 sekund, 4 punkty) lub całą publicznością (15 sekund, 2 punkty). 5. Zawodnicy jednej drużyny muszą losować pytania kolejno do momentu wyczerpania liczby pytań przewidzianych na konkurencję. 6. Suma punktów z testu wiedzy teoretycznej wliczana jest tylko do klasyfikacji drużynowej. Jak najszybsze przygotowanie się do startu - Zawodnik ma za zadanie prawidłowo przygotować się do startu i wystartować (prawidłowo wciągnąć paralotnię nad głowę – start klasyczny) w jak najkrótszym czasie.
- Zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
- Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.
17. Punktacja ogólna Na punktację ogólną składa się suma punktów z poszczególnych konkurencji. W przypadku rozegrania większej ilości danego rodzaju konkurencji powietrznych do punktacji ogólnej liczy się średnią punktów z danej konkurencji. Zwycięzcami w poszczególnych kwalifikacjach zostają zawodnicy, którzy zgromadzili największą liczbę punktów w swoich kategoriach. 18. Uznanie konkurencji - Konkurencja jest ważna, gdy wszystkim zawodnikom był umożliwiony start.
- Okno startowe musi być otwarte przez okres dający każdemu zawodnikowi co najmniej 2 minuty na start.
19. Wyniki będą prezentowane w klasyfikacjach: · ogólna, · kobieca, · drużynowa (punktacja drużynowa za konkurencję będzie naliczana jako suma punktacji trzech najlepszych zawodników każdej drużyny i punktacji z konkurencji teoretycznej). 20. Rezygnacja z przeprowadzenia konkurencji Organizator zastrzega sobie prawo do zrezygnowania z przeprowadzenia części konkurencji. 21. Rejestracja zawodników - Do 02.10.2008 telefonicznie lub pocztą elektroniczną: tel.: + 48 601 257 947 e-mail: tkamela(małpa)gmail.com.
- 03.10.2008 w godz. 10:00 – 11:00 na lotnisku w Mirosławicach.
22. Harmonogram zawodów - 03.10.2007 (piątek)
- 11:00 Otwarcie zawodów.
- 11:30 Odprawa zawodników do konkurencji. Pierwsza konkurencja.
- 19:00 Impreza.
- 04.10.2007 (sobota)
- 09:00 Odprawy zawodników do konkurencji. Konkurencje.
- 19:00 Pokazy filmów paralotniowych.
- 20:00 Ognisko, impreza.
- 05.10.2007. (niedziela)
- 10:00 Odprawy zawodników do konkurencji. Konkurencje.
- 15:00 Zakończenie zawodów.
|