Strona główna | Mapa serwisu | English version

Konkurencje
Regulamin > Konkurencje

16. Konkurencje

Konkurencje powietrzne:

 

Długotrwałość lotu.

1.      Zawodnik zostaje wyholowany na wysokość H. Czas jego lotu liczony jest od momentu wypięcia się z holu do osiągnięcia wysokości (H-100)m.

2.      Zawodnik, który utrzyma się najdłużej, otrzymuje 200 punktów.

3.      Zawodnik, który utrzyma się najkrócej, otrzymuje 0 punktów.

4.      Pozostałym zawodnikom punkty przyznawane są proporcjonalnie do czasu, przez który udało im się utrzymać w powietrzu.

5.      W przypadku warunków atermicznych zawodnik, który utrzymał się najdłużej, otrzymuje 200 punktów, zaś każdy kolejny zawodnik otrzymuje 1 punkt mniej w stosunku do poprzednika.

6.      Pomiar czasu ze śladu GPS za pomocą programu SeeYou.

7.      Lądowanie poza wyznaczonym terenem – 0 punktów.

8.      Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów.

9.      Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach.

 

Celność lądowania.

  1. Za lądowanie w celu z zachowaniem wymaganego sposobu podejścia uczestnik uzyskuje 200 punktów.
  2. Za każdy metr odległości od celu odejmowanych jest 8 punktów.
  3. Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów.
  4. Za lądowanie z zakładaniem uszu zawodnik otrzymuje 0 punktów.
  5. Za lądowanie z upadkiem lub przewrócenie się zawodnik otrzymuje 0 punktów.
  6. Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach.

 

Rzut woreczkami z piaskiem do celu

  1. Zawodnik otrzymuje 3 woreczki z piaskiem.
  2. Zawodnik, przelatując na bezpiecznej wysokości nad celem, rzuca do niego woreczkiem.
  3. Za trafienie do okręgu o średnicy 4m zawodnik otrzymuje 50 punktów.
  4. Za każdy 1m odległości woreczka od granicy okręgu odejmowany jest 1 punkt.
  5. Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany punktami karnymi lub dyskwalifikacją w zawodach.

 

 

Konkurencje naziemne :

(alternatywnie ze względu na warunki pogodowe)

 

Bieg z paralotnią między tyczkami

  1. Slalom: 50m, liczba tyczek: 10.
  2. Zawodnik, który pokona slalom w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
  3. Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 2 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
  4. Zawodnik, który nie ukończył biegu, otrzymuje 2 punkty za każdą poprawnie ominiętą tyczkę.
  5. Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.

 

Wyścig z paralotnią na dystansie 70m

  1. Długość trasy: 70m, szerokość trasy: 25m.
  2. W wyścigu biorą jednorazowo udział dwaj zawodnicy, startujący jednocześnie na sygnał dany przez sędziego.
  3. Zawodnik, który prawidłowo pokona całą trasę w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
  4. Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzedniego.
  5. Zawodnik, który wybiegł poza trasę, otrzymuje 0 punktów za konkurencję.
  6. Dopuszcza się wielokrotną liczbę startów w czasie biegu.

 

Zmagania wiedzy teoretycznej

1.      Sędzia dysponuje pulą pytań testowych jednokrotnego wyboru.

2.      Prosi do siebie na forum kolejno zawodników z poszczególnych drużyn.

3.      Każdy z zawodników losuje jedno pytanie, które zostaje odczytane na głos.

4.      Zawodnik może odpowiedzieć samodzielnie (20 sekund, 6 punktów), skonsultować się z własną drużyną (20 sekund, 4 punkty) lub całą publicznością (15 sekund, 2 punkty).

5.      Zawodnicy jednej drużyny muszą losować pytania kolejno do momentu wyczerpania liczby pytań przewidzianych na konkurencję.

6.      Suma punktów z testu wiedzy teoretycznej wliczana jest tylko do klasyfikacji drużynowej.

 

Jak najszybsze przygotowanie się do startu

  1. Zawodnik ma za zadanie prawidłowo przygotować się do startu i wystartować (prawidłowo wciągnąć paralotnię nad głowę – start klasyczny) w jak najkrótszym czasie.
  2. Zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
  3. Każdy kolejny zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
  4. Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.