16. Konkurencje Konkurencje powietrzne: Długotrwałość lotu. 1. Zawodnik zostaje wyholowany na wysokość H. Czas jego lotu liczony jest od momentu wypięcia się z holu do osiągnięcia wysokości (H-100)m. 2. Zawodnik, który utrzyma się najdłużej, otrzymuje 200 punktów. 3. Zawodnik, który utrzyma się najkrócej, otrzymuje 0 punktów. 4. Pozostałym zawodnikom punkty przyznawane są proporcjonalnie do czasu, przez który udało im się utrzymać w powietrzu. 5. W przypadku warunków atermicznych zawodnik, który utrzymał się najdłużej, otrzymuje 200 punktów, zaś każdy kolejny zawodnik otrzymuje 1 punkt mniej w stosunku do poprzednika. 6. Pomiar czasu ze śladu GPS za pomocą programu SeeYou. 7. Lądowanie poza wyznaczonym terenem – 0 punktów. 8. Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów. 9. Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach. Celność lądowania. - Za lądowanie w celu z zachowaniem wymaganego sposobu podejścia uczestnik uzyskuje 200 punktów.
- Za każdy metr odległości od celu odejmowanych jest 8 punktów.
- Za niewłaściwe podejście do lądowania odejmowanych jest 100 punktów.
- Za lądowanie z zakładaniem uszu zawodnik otrzymuje 0 punktów.
- Za lądowanie z upadkiem lub przewrócenie się zawodnik otrzymuje 0 punktów.
- Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany dyskwalifikacją w zawodach.
Rzut woreczkami z piaskiem do celu - Zawodnik otrzymuje 3 woreczki z piaskiem.
- Zawodnik, przelatując na bezpiecznej wysokości nad celem, rzuca do niego woreczkiem.
- Za trafienie do okręgu o średnicy 4m zawodnik otrzymuje 50 punktów.
- Za każdy 1m odległości woreczka od granicy okręgu odejmowany jest 1 punkt.
- Za stworzenie sytuacji niebezpiecznej podczas lądowania dla siebie lub innych uczestników imprezy zawodnik zostaje ukarany punktami karnymi lub dyskwalifikacją w zawodach.
Konkurencje naziemne : (alternatywnie ze względu na warunki pogodowe) Bieg z paralotnią między tyczkami - Slalom: 50m, liczba tyczek: 10.
- Zawodnik, który pokona slalom w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 2 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
- Zawodnik, który nie ukończył biegu, otrzymuje 2 punkty za każdą poprawnie ominiętą tyczkę.
- Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.
Wyścig z paralotnią na dystansie 70m - Długość trasy: 70m, szerokość trasy: 25m.
- W wyścigu biorą jednorazowo udział dwaj zawodnicy, startujący jednocześnie na sygnał dany przez sędziego.
- Zawodnik, który prawidłowo pokona całą trasę w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który ukończył bieg, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzedniego.
- Zawodnik, który wybiegł poza trasę, otrzymuje 0 punktów za konkurencję.
- Dopuszcza się wielokrotną liczbę startów w czasie biegu.
Zmagania wiedzy teoretycznej 1. Sędzia dysponuje pulą pytań testowych jednokrotnego wyboru. 2. Prosi do siebie na forum kolejno zawodników z poszczególnych drużyn. 3. Każdy z zawodników losuje jedno pytanie, które zostaje odczytane na głos. 4. Zawodnik może odpowiedzieć samodzielnie (20 sekund, 6 punktów), skonsultować się z własną drużyną (20 sekund, 4 punkty) lub całą publicznością (15 sekund, 2 punkty). 5. Zawodnicy jednej drużyny muszą losować pytania kolejno do momentu wyczerpania liczby pytań przewidzianych na konkurencję. 6. Suma punktów z testu wiedzy teoretycznej wliczana jest tylko do klasyfikacji drużynowej. Jak najszybsze przygotowanie się do startu - Zawodnik ma za zadanie prawidłowo przygotować się do startu i wystartować (prawidłowo wciągnąć paralotnię nad głowę – start klasyczny) w jak najkrótszym czasie.
- Zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie w najkrótszym czasie, otrzymuje 100 punktów.
- Każdy kolejny zawodnik, który prawidłowo wykona zadanie, otrzymuje 3 punkty mniej w stosunku do poprzednika.
- Czas liczony jest od sygnału danego przez sędziego.
|